米国カリフォルニア州ナパ郡にある1,560haの自然地において、500エーカーのビニヤード、5箇所のワイナリー(醸造所)及びケイブ、ゲストハウス(宿泊施設)、レクリエーション施設(乗馬クラブ)などで構成される、総合的なリゾート開発を提案した。
カリフォルニアバーンスタイルのワイナリーは、醸造所、倉庫、ビジター施設など機能毎に分棟したビレッジ型の配置とし、外部のテラスやオリーブ畑、さらには周囲のビニヤードと融合してカリフォルニアの伝統的な農村景観を再現している。
下田は、まず、開発全体のマスタープランを作成し、第1フェーズの整備に当たって、マスターデザイナーの役割を果たし、建築、ランドスケープを含む全ての現地コンサルタントに対するデザイン・ディレクション、設計及び整備に関わるコスト管理、そして全体のスケジュール管理を円滑に行うため、プロジェクト期間中は現地法人のCOO & Presidentを併任した。
KENZO ESTATEは、現在、アメリカと日本でその世界的なワインの販売に成功している。
Kenzo Tsujimoto, a Japanese entrepreneur, acquired a 3,500 acre of mostly untouched land in the eastern mountain above Napa Valley in the early 90s. In 2006, D+M was requested to prepare a master plan to turn his property into a winery, where he can produce the highest quality wine and entertain the winery visitors.
D+M proposed a “village concept” for Kenzo Estate, that is, a cluster of detached buildings in the style of traditional California barns, each of which is designated to a distinct function such as fermentation, office, tasting, storage, etc. D+M and Kenzo agreed that this configuration allows a close indoor-outdoor relationships, and visitors would be satisfied the most if California wines are served in the natural outdoor setting. D+M extended this concept further to other facilities including Pool House and Guest House, and created a traditional Californian farm village feel throughout the property.
In 2007, Shimoda was appointed the first COO and President of the Estate and was requested to materialize the master plan. He completed the first phase of the estate in 2009 and the winery opened in 2010.
Kenzo Estate is now successfully selling their world-class wines in the United States and Japan.
在美国加利福尼亚州纳帕县的1560公顷自然地上,提出了一个综合度假开发项目,包括500英亩的葡萄园、5个酿酒厂及洞窟、宾馆(住宿设施)、娱乐设施(骑马俱乐部)等。
加州谷仓风格的酒庄被设计为一个村庄型布局,每栋建筑分配有特定功能,如酿酒厂、仓库、访客设施等,并与外部的露台、橄榄田以及周围的葡萄园融合,再现了加州传统的农村景观。
Shimoda首先制定了整个开发项目的总体规划,并在第一阶段建设时,担任总设计师的角色,对包括建筑、景观在内的所有当地顾问进行设计指导、设计及建设成本管理,并为了顺利进行整体的时间管理,项目期间同时担任当地法人的COO和总裁。
KENZO ESTATE现已在美国和日本成功销售其世界级葡萄酒。